Shirt Launch

In 2019 maakte KRC Genk een pioniersstap door hun outfits voor het nieuwe seizoen rechtstreeks bij hun fans thuis te lanceren. Met de AR-app kun je Theo Bongonda, de meest recente aanwinst van KRC Genk, virtueel in je omgeving plaatsen, zodat fans het nieuwe tenue in detail kunnen ontdekken.

Client
Krc Genk
MARKET
Sports
Shirt Launch

Storytelling op een ongekende manier integreren met de release van de nieuwe seizoenskit.

Shirt Launch

Aanpak

- Tijdens een volumetrische fotoshoot werd Theo Bongonda vastgelegd in 3D met het nieuwe Home, Away en Alternative tenue.

- De onthulling van de nieuwe spelersoutfits is een langverwacht moment voor de fans, dus zette KRC Genk een campagne op die aftelt naar de daadwerkelijke onthulling.

- In de app zagen fans in de nieuwe uitrusting een timer die aftelde tot de dag van de eerste wedstrijd.

- Alleen dan konden ze een 3D-model van Theo bekijken, daarmee kon dus ook het ontwerp van het shirt en de sponsors tot dat moment geheim blijven.

Resultaat

De lancering van het seizoenstenue was een groot succes en haalde zelfs de krantenkoppen. Waar Racing Genk in het verleden het nieuwe shirt onthulde met een fotoshoot of een campagnefilmpje, gaat de club dit keer een stap verder: dankzij Augmented Reality brengt het de nieuwe uitrusting tot bij de supporters thuis. Met iedereen tegelijk en in 360 graden. Hiermee behaalt de Belgische club een Europese primeur. Met behulp van de app 'Reload KRC Genk' verschijnt de nieuwe Genkse aanwinst Theo Bongonda op je smartphone. In levensechte verhoudingen kun je de nieuwe gear overal bewonderen. Fans kunnen de ingebouwde Snap-and-Share-functionaliteit gebruiken om een selfie met Theo te maken en deze online te delen met hun vrienden en mede-KRC Genk-fans.

No items found.

Behind the scenes

Live online demo

Click to discover

Live demo

Impact

What made the project succesfull?

Nieuws

Wie sprak over ons? 

KRC Genk met Europese primeur: de uitrusting thuis virtueel bekijken

Het Laatste Nieuws (HLN) - 04/07/19