The Metaverse is een geïntegreerd netwerk van 3D virtuele werelden waar mensen met elkaar communiceren en hun omgeving manipuleren met behulp van hun avatar. Het maakt real-time interacties en ervaringen mogelijk over grote afstanden, en verbindt gebruikers in alle aspecten van hun leven.
Hoewel de meest voorkomende manieren om The Metaverse te ervaren via VR en webbrowsers zijn, geloven we dat de AR-ervaring de sleutel kan zijn om het volledige potentieel te benutten.
Met AR-technologie kunnen gebruikers hun smartphone of headset gebruiken om de fysieke wereld in real-time digitaal te versterken, waardoor ze toegang hebben tot een virtuele wereld terwijl ze zich nog steeds aanwezig voelen in de echte wereld.
Op deze manier zou een AR-gericht Metaverse niet een compleet nieuwe virtuele ruimte zijn - het zou kruisen en interageren met onze echte wereld. Deze versie van The Metaverse heeft het potentieel om de manier waarop we leven te transformeren, en de echte Metaverse, dat het centrale platform van ons leven wordt, zal een versterkte fysieke wereld zijn.
Door AR te gebruiken om onze fysieke realiteit te verbeteren, kunnen we een magisch en alomtegenwoordig Metaverse creëren dat de kracht heeft om onze samenleving te revolutioneren.
Let the numbers speak for themselves!
59%
van de consumenten is enthousiast
over de overgang van hun
dagelijkse activiteiten naar de metaverse
~$5trillion
Tegen 2030, kan de waarde
van de metaverse een bereik hebben van
57%
van metaverse-bewuste bedrijven
zegt dat ze adopters zijn
*report: road to change Value creation in the metaverse by McKinsey & Company
Met de mogelijkheid om virtuele commerciële ruimtes te huren of te kopen, kunt u winkels en showrooms opzetten waar gebruikers uw producten in de metaverse kunnen bekijken.
Zelfs vandaag de dag heeft digitale mode een vaste plaats in het digitaal landschap: gebruikers kopen actief virtuele kleding en accessoires, om nog maar te zwijgen van de aparte wereld van gaming. Stel je voor wat er zal gebeuren met de ontwikkeling van de metaverse.
De invloed van sociale netwerksites en platforms op de media-industrie is duidelijk. Merken gebruiken sociale media als het belangrijkste platform om hun aanbod te promoten en contact te leggen met hun doelgroep.
De Metaverse zou de inherente voordelen van sociale media voor marketing en branding samen met extra voordelen brengen. Bedrijven en marketeers zouden bijvoorbeeld via de metaverse kunnen profiteren van de waardevoordelen van virtualisatie.